Slogans & baselines - de essentie van wat je doet

Vertel wat je doet in een paar woorden. Met een baseline (België) of pay-off (Nederland) weet je klant meteen waarvoor je bedrijf of merk staat. De slogan of slagzin doet hetzelfde met je campagne.

IdeoScript denkt slagzinnen en baselines uit die je prospects meteen op het juiste been zetten. Geef je PR een boost met een krachtig concept en de campagne die erbij past.

Verfrissende ideeën

Haal externe creativiteit binnen om origineel maar gevat uit de hoek te komen. Een frisse kijk op je activiteiten helpt de positionering van je bedrijf of product.

We analyseren de noden en de positionering van je bedrijf of merk. Via brainstormingsessies (in verschillende talen) met jou, je medewerkers of enkel IdeoScript komen we tot nieuwe voorstellen van slogans of baselines. In het Nederlands en het Engels.

Verkoop je slogans & baselines

Je beslist waarschijnlijk niet alleen over nieuwe communicatieconcepten. We verzorgen de nodige conceptuele presentaties om de frisse ideeën af te toetsen bij je hiërarchie of medewerkers.

In een volgende stap verwerken we het concept achter de slagzin of baseline tot een coherent geheel in ander communicatiemateriaal zoals brochures, advertenties en je website.

Referenties copywriting

  • bpost
  • Citi > Beobank
  • DesleeClama

 

bpost

bpost is een van de grootste bedrijven van België. Het communiceert veelvuldig, zowel intern als extern. IdeoScript herwerkte enkele brochures en nieuwsbrieven om spijkers met koppen te slaan.

  • Distripost Info: nieuwsbrief over de mailingmogelijkheden van bpost
  • Brochure voor NGO's en fundraisers
  • Team Plus: interne actie voor bpost-medewerkers
  • Shop & Deliver: brochure proefproject
  • E-shop Expo: e-mailuitnodiging naar bpost-klanten


>> meer tevreden klanten

 

Beobank

Citibank Belgium werd in 2013 overgenomen door de Franse groep Crédit Mutuel Nord Europe en veranderde van naam. Citibank Belgium werd Beobank.

Over deze naamsverandering werd natuurlijk uitvoerig gecommuniceerd naar de klanten toe. IdeoScript schreef verschillende brochures en brieven, waarin in klare taal uitgelegd werd wat er voor de klanten ging veranderen.


>> meer tevreden klanten

 

DesleeClama - Driven by Perfection

DesleeClama is een wereldspeler op het gebied van matrasstoffen. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het: anti-allergisch, ecologisch, probiotisch, thermo-regulerend, geurend, op maat, bedrukt, geluidwerend, ultra-clean, vuurwerend, oxygenerend... En in een waaier van designs voor verschillende markten wereldwijd.

IdeoScript verzorgt communicatiemateriaal voor DesleeClama in het Engels om de producten op een aantrekkelijke en verstaanbare manier te presenteren (via TomaCom M&BD).

  • Verkoopbrochures voor de Interzum vakbeurs voor de meubel- en interieurindustrie
  • Persberichten, artikels voor de gespecialiseerde pers
  • Promobrochures: DesleeClamaGreen, bedrijfsbrochure, Discovery Catalogue
  • iDC Trend Book: boek over de trends in de matraswereld


>> meer tevreden klanten