Maak je teksten goedkoper

Met een kleine tijdsinvestering van jouw kant, maak je jouw schrijfopdracht tot de helft goedkoper. Volg onze vier eenvoudige tips om geld te besparen op je copywriting budget.

1. Schrijf een duidelijke briefing

Jouw briefing zet ons in de goede richting. Met een heldere briefing schrijven we direct wat je nodig hebt. Gebruik onze vragenlijst om de criteria scherp te stellen waaraan je tekst moet voldoen.

2. Zet een kladversie op papier

Een ruwe tekst herschrijven gaat sneller dan een wit blad vullen. Zet je ideeën op een rijtje (een gedachtegang, argumenten…) en IdeoScript vijlt je kladtekst bij tot een afgewerkt product.

3. Doseer je achtergrondmateriaal

We steken een deel van onze tijd in de zoektocht naar bronmateriaal. Dat hoeft niet als jij ons genoeg (maar niet te veel) achtergrondmateriaal bezorgt waaruit we jouw tekst kunnen putten.

4. Geef heldere feedback

Een tekst zit zelden meteen 100% goed. Daarom vragen we je om feedback op onze eerste versie. Hoe concreter jouw correcties (vb. track changes), hoe gerichter en sneller we die kunnen verwerken.

Attachments:
Download this file (BriefingVragen.doc)BriefingVragen.doc[Briefingvragen - een goede briefing is het halve werk]94 kB

Referenties

  • BIVV-cases
  • bpost
  • EU-trio.be
  • SALTO

 

Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) helpt mee het aantal verkeersdoden op de weg te verminderen met de bekende Go For Zero-campagnes. IdeoScript documenteert deze campagnes in mooie 'cases' om andere communicatiespecialisten te inspireren. (via TomaCom M&BD)

  • Respect 2013: 850 doden, niets mee te maken?
  • BOB 2013: Organiseer je vooraf... Klaar om te bobben!
  • Snelheid 2013: Waarom rij je ze snel?
  • Ervaring 2013: Je eerste 1500 km zijn de gevaarlijkste


>> meer tevreden klanten

 

bpost

bpost is een van de grootste bedrijven van België. Het communiceert veelvuldig, zowel intern als extern. IdeoScript herwerkte enkele brochures en nieuwsbrieven om spijkers met koppen te slaan.

  • Distripost Info: nieuwsbrief over de mailingmogelijkheden van bpost
  • Brochure voor NGO's en fundraisers
  • Team Plus: interne actie voor bpost-medewerkers
  • Shop & Deliver: brochure proefproject
  • E-shop Expo: e-mailuitnodiging naar bpost-klanten


>> meer tevreden klanten

 

Belgisch EU-voorzitterschap Jeugd

In 2010 nam België het voorzitterschap van de EU waar. Het Agentschap Sociaal-Cultureel Werk van de Vlaamse Gemeenschap ging in zee met IdeoScript voor de tekstzorg van de evenementen in het beleidsdomein Jeugd. In het Engels en het Nederlands.


>> meer tevreden klanten

 

SALTO-YOUTH Resource Centre network

Tony Geudens werkt sinds 2000 voor het SALTO Inclusion Resource Centre (part-time).

Hij ontwikkelde educatief materiaal voor kansarme jongeren en schreef de volgende pedagogische handleidingen voor internationale jongerenprojecten (in het Engels):


>> meer tevreden klanten